Bijles

Rekenen

De redenen voor bijles zijn divers en kunnen variëren van moeite hebben met een specifiek onderdeel/rekendomein (klokkijken, breuken, sommen tot 100) tot bijvoorbeeld concentratieproblemen of problemen in het automatiseren waardoor het rekenen stagneert en resultaten drastisch zullen dalen.
In de klas krijgt je kind al extra aandacht (verlengde instructie), maar het heeft hier niet genoeg aan om zich de stof eigen te maken. Waarschijnlijk raakt je kind ongemotiveerd en/of er ontstaat stress. Je kind doet zó zijn best en het lukt niet! Wat dan?
Omdat ik zelf werkzaam ben in het onderwijs beheers ik de didactiek van het lesgeven en geef ik je kind vanuit een positieve benadering in een 1-op-1 setting de instructie en individuele aandacht die het nodig heeft en misschien in het reguliere onderwijs tekort komt. Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat je kind het plezier en de motivatie in leren terugvindt, dat de resultaten verbeteren en dat je kind weer kan aanhaken bij de rest van de klas.

Mogelijk is je kind een beelddenker en heeft het andere handvatten nodig om sommen op te slaan in het geheugen. Ook dan kan ik helpen. (zie ook tab Beelddenken).


Kies hier een van de andere opties: